Wij trainen - ACT (Acceptance & Commitment Training) .

Zou je dit ook willen bereiken?

- Handelen naar met wat je zou willen doen in je leven, zonder dat je eerst 'perfect' hoeft te zijn? (Zonder psychische klachten/pijn/twijfels of andere problemen)
- Een wetenschappelijk bewezen (gedragstherapie/coachingsvorm/)levensstijl leren om beter om te gaan met gedachten, gevoelens en omstandigheden & tegelijk jouw eigen doelen en dromen verwezenlijken? 
- Onderzoeken wat je brein allemaal aan gedachten produceert?
- Onderzoeken hoe jouw hoofd in het dagelijks leven vermijdt en controleert? En vooral ook: Hoe je daar wat meer afstand van kunt nemen? 
- Bewust voelen en ervaren wat er op dit moment allemaal speelt in jouw leven? En leren om daarin stap voor stap contact te maken met je lijf en met de wereld om je heen? 
- Onderzoeken wat jij diep van binnen zou willen doen met je leven, en hoe je meer kunt gaan handelen vanuit zelfcompassie? Oftewel: leren hoe je je hart kunt laten spreken?  

(Bron: Gijs Jansen, ACT Guide). 

Wil je meedoen? Klik hier of stuur een mail naar activiteiten@wijhuisartsen.nl.

Doe mee met onze activiteit ‘Wij trainen - ACT’!

Voor wie
Iedereen vanaf 18 jaar, die de verantwoordelijkheid voor zichzelf kan dragen, kan aan deze training deelnemen.

Je kunt alleen deelnemen wanneer je écht bereid bent om je gedrag te reflecteren.
Deze training heeft zin als je je eigen gedrag en (on)mogelijkheden onder ogen wilt zien en bereid bent om actief mee te doen aan het programma. Dit betekent dat je dagelijks tijd vrij maakt om te oefenen met de technieken die we je aanreiken.

Wat
Deze training is een vaardigheidstraining die je meer psychische flexibiliteit brengt en is gebaseerd op Acceptance and Commitment Therapy (ACT, spreek uit als ‘ekt’). Deze training bestaand uit 6 groepsbijeenkomsten van 2 uur en toegang tot de ACT Guide app met uitleg, filmpjes en oefeningen waar je thuis mee aan de slag kunt gaan. 

Ervaren door te doen.
De training is geen uitleg of ‘college’ over het gedachtegoed van ACT. Vanuit de groep, in tweetallen of individueel middels (nieuwe) ervaringen leren, ondanks dat je hoofd mogelijk allerlei tegensputterende gedachten produceert. Motto: eerst doen, daarna pas oordelen.  

PrioriTIJD creëren om te doen.
Je bent bereid om de trainingsdagen voor te bereiden door middel van het doen van oefeningen (zeker 15 minuten per dag). Tijdens de trainingsweken is het (zoals bij het leren van iedere vaardigheid) van belang dat je hier tijd voor vrij maakt/inplant. 

Openheid naar jezelf
Je bent bereid jezelf om je ervaringen in te brengen tijdens de bijeenkomsten. Daarbij bepaal je zelf in welke mate je open bent. Het belangrijkste is dat je open naar jezelf bent. Let wel, hoe groter je openheid in de groep hoe groter je leerervaring. 

Redenen om (nog) niet deel te nemen
Er kunnen verschillende redenen zijn waardoor je (nog) niet klaar bent om deel te nemen aan deze activiteit. Bijvoorbeeld omdat je het lastig vindt sommige activiteiten in je leven op te geven, of het lastig is om voldoende tijd vrij te maken voor de oefeningen die je tijdens deze training moet doen. Het kan ook zijn dat je reeds elders met een (GGZ-/coach-/ontwikkel-) traject bezig bent. We raden aan dit eerst af te ronden alvorens aan dit intensieve programma deel te nemen. 

Wanneer
Deze training is een training die 6 weken duurt. We komen elke dinsdagochtend bij elkaar om 10.30-12.30 uur (2 uur). 

Startdata trainingen:

Groep 1. 15 maart 2022
Groep 2. 10 mei 2022
Groep 3. 13 september 2022
Groep 4. 1 november 2022
Groep 5. 17 januari 2023

Meer weten? Stuur ons een mail voor de exacte data van alle groepslessen.

Waar
Alle trainingen vinden plaats op onze locatie aan de Heideweg. 

Begeleiding
De training wordt verzorgt door onze praktijkondersteuner geestelijke gezondheidszorg (POH GGZ) Kim Bibbe. Bekijk de teampagina om meer over haar te lezen.

Benodigdheden
Boek ‘Uit liefde voor jezelf’ van Gijs Jansen, te koop als boek, e-book en tevens opgenomen in KOBO plus als e-book (KOBO plus is de eerste maand gratis).

Aantal deelnemers
Minimaal 4 tot maximaal 6 deelnemers.

Kosten
De kosten vallen onder de basisverzekering huisartsenzorg. Wanneer je je hebt ingeschreven wordt er van je verwacht dat je altijd aanwezig bent. Je kunt uiterlijk 2 weken van tevoren annuleren. Doe je dit niet, zijn wij helaas genoodzaakt de hele training van 240 euro persoonlijk bij je in rekening te brengen.
We snappen natuurlijk dat je een keer onverhoopt niet kunt komen. Wanneer je je 24 uur van tevoren afmeld is dat geen probleem. Mocht je je niet op tijd afmelden wordt er een wegblijftarief van 40  euro per gemiste keer persoonlijk in rekening gebracht.  

Aanmelden

Klik op onderstaande button om je aan te melden. Na aanmelding hoor je ongeveer 14 dagen voor de activiteit of er voldoende aanmeldingen zijn om de training door te kunnen laten gaan. 

Bekijk alle voorwaarden.

Doe mee & geef je op!

Deze training wordt door deelnemers beoordeeld met 4.8 sterren.

Een greep uit de reacties van deelnemers:

Deze training heeft mij gebracht...

-Veel eyeopeners, erkenning & herkenning. Dichter bij mijn waarden gebracht. Meer afstand van gedachten. 

-Inzicht dat je je gedachten/uitdagingen ook op een hele andere manier kan benaderen. Frisse energie om verder met mezelf aan de slag te gaan.-Inzicht om met mijzelf aan de slag te gaan. 

-Met de handvaten kan ik (mijn) gedachten beter handelen.-ACT heeft mij duidelijk gemaakt dat het ok is, dat ik ok ben. Maar ook dat er ruimte is voor mijn verdriet of angst, het hoort erbij. Ik kan onderscheid maken tussen wat mijn hoofd zegt en wat er daadwerkelijk gebeurt.

Wat vonden deelnemers van deze training...

-Ik heb heel veel aan deze training gehad. Het heeft me veel gebracht. Me beter naar mezelf laten kijken. Weet nu meer van mezelf, waar dingen vandaan komen en dat het er mag zijn. Doordat ik dat weet kan ik er ook wat mee. – Mathilde van den Brink  

-Door de ACT training heb ik tools/methoden in handen gekregen om gedachten wat meer op een afstand te plaatsen. Kim is een professionele begeleider van deze training/sessies. - Anoniem 

-Kim geeft met veel enthousiasme en humor de trainingen. Dit in het verlengde van de ACT training. Je leert op een andere manier naar je gedachten te kijken. De training gaf mij veel nieuwe inzichten. - Anoniem- Start voor jezelf naar de toekomst – Sharin

-Een fijne training waar je als persoon echt gezien en geholpen wordt. Het is soms moeilijk met de app, maar het boek was echt heel fijn.